מכון ירושלים לצדק

לב פתוח לצדק, קול למען הזולת

מכון ירושלים לצדק הוקם בשנת 2004 ומאז מקדיש את פעילותו לטיפוח והגנה על זכויות אדם, שלטון החוק, חופש המצפון והדמוקרטיה, למען תושבי ישראל והמזרח התיכון. עובדינו ומתנדבינו המסורים, משמיעים את קולם של קורבנות הדיכוי באזורנו מתוך תחושת שליחות, מחויבות ונכונות לעשייה.

במהלך 2021, קיבל מכון ירושלים לצדק מעמד של גוף מייעץ מיוחד לאו"ם. מעמד יוקרתי זה הוענק לנו כאות הוקרה על תרומתנו יוצאת הדופן לקידום ושמירה על זכויות אדם ומאפשר לנו לחלוק מניסיוננו העשיר עם מדינות וארגונים דומים ולסייע בעבודת האו"ם בנושאי זכויות אדם.

 

אנו מאמינים כי המונחים מדינה יהודית ודמוקרטית אינם עומדים בסתירה זה לזה, אלא מהווים מציאות הניתנת להשגה. לישראל יש את הכוח לחזק את הסובלנות, האמת, האתיקה והמוסריות באמצעות החדרת ערכיה הדמוקרטיים לכל שדרות מערכת המשפט, ובכך לחזק את המרקם הלאומי שלנו.

אנו מעניקים סיוע משפטי פרו-בונו למען קבוצות שונות בירושלים, מגנים על זכויותיהם המשפטיות ומסייעים להם להשתלב בחברה הישראלית.

אנו משמיעים את קולם של קורבנות הזנות והסחר בבני אדם, ניצולי השואה והעולים החדשים מאתיופיה בירושלים ומעניקים ייצוג לחיילים בודדים באזור ירושלים.

בעוד שמרבית ארגוני זכויות האדם נוטים לשים את הדגש על הכיבוש הישראלי בשטחים המצויים במחלוקת, ולראות בו את הביטוי המוביל להפרת זכויות האדם באזורנו, אנו מביעים עמדה מורכבת, מעמיקה ומאוזנת יותר לגבי הסכסוך. אנו חושפים הפרות של זכויות אדם באזור במטרה לשפר את איכות החיים הכוללת. אנו מחברים ומפיצים דוחות מקיפים על הפרות זכויות האדם, לרבות בשטחי הרשות הפלסטינית (רש"פ) בגדה המערבית ותחת שלטון החמאס בעזה, כנגד בני עמם שלהם. פעילותו של מכון ירושלים לצדק הוצגה בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי, האומות המאוחדות, הכנסת והפרלמנט האירופי ובפני מוסדות אקדמאיים מכובדים בכל רחבי העולם.

עד כה טיפל המכון ביותר מ-1700 תיקים שונים, זכה ב-25 עתירות שהוגשו לבג"ץ והפיק 27 דוחות מעמיקים בנושא זכויות האדם. המחקר והפעילות שלנו במדיה החברתית כבר סייעו ללמעלה מ-10 מיליון בני אדם והמספר זה רק צומח.

מנכ"לית - פלביה סוולדה

פלביה סוולדה מכהנת כמנכ"לית מכון ירושלים לצדק משנת 2014. פלביה עלתה לארץ מאורוגוואי וחיה בישראל זה למעלה מ-30 שנה. לפני הצטרפותה למכון ניהלה קריירה מוצלחת בתחום טכנולוגיית התוכנה. פלביה מפקחת על כלל הפעילות של המכון בישראל ובחו"ל. תפקידה מאפשר לה לממש את שאיפתה להשגת זכויות אדם אוניברסליות באמצעות השמעת קולם של מגזרים המצויים בסיכון בפני דרגות הממשל הגבוהות ביותר.  היא מאמינה שאפשר להפוך לחברה טובה יותר באמצעות אכפתיות ואהבת הזולת. תחת הנהגתה, חברי הצוות במכון ממצים את הפוטנציאל שלהם הודות לבניית סביבה של אמון ותמיכה הדדית.

מנהלת הפעילות - לידיה מורגן

לידיה מורגן הצטרפה למכון ירושלים לצדק בשנת 2008. ילידת ארצות הברית, שם צברה את ניסיונה המקצועי. היא בעלת רקע עשיר בניהול, שיווק ופתרון סכסוכים. לידיה, המתגוררת כיום בישראל, מאמינה בלב שלם בחשיבותו של צדק לכל העמים ללא דעות קדומות. כמנהלת התפעול של מכון ירושלים לצדק, מפקחת לידיה על ההיבטים הפיננסים ועל יחסי השותפות של המכון הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית והכל תוך מחויבות לאחריות ותקשורת בינאישית מצוינת.

  • הנבחרת שלנו

  • עו"ד אורי מורד

    מנהל מחלקת משפט בינ"ל ודיפלומטיה ציבורית
  • עו"ד רותם בן שמחון

    מנהלת המחלקה לסיוע משפטי
  • עו"ד תמר שטחל דבור

    המחלקה לסיוע משפטי
  • עו"ד גל בוז'יקובסקי

    המחלקה לסיוע משפטי
  • נופר ויזמן-ברמן

    מנהלת פרויקט GDC-Israel, מחלקת משפט בינ"ל ודיפלומטיה ציבורית
  • קרולינה גרימברג גוליחוב

    קצינת זכויות אדם, משפט ומחקר, מחלקת משפט בינ"ל ודיפלומטיה ציבורית
  • אלן דוסורץ

    קצין זכויות אדם, דיפלומטיה וחינוך, מחלקת משפט בינ"ל ודיפלומטיה ציבורית
  • ורוניקה פופובה

    מנהלת משרד, המחלקה לסיוע המשפטי
Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development