איסמעיל הנייה – פשעי מלחמה – מיליטריזציה של ילדים

איסמעיל הנייה – פשעי מלחמה – מיליטריזציה של ילדים

בית המשפט הבינלאומי הפלילי בהאג

תקציר מנהלים

אנו, מכון ירושלים לצדק מתכבדים להניח על שולחנו של משרד התובע בבית הדין הבינלאומי הפלילי, דרישה לחקירתו של איסמעיל הנייה בגין חלקו בביצוע פשע המלחמה של ניצול ילדים בפעולות הלחימה הנוכחיות. בבקשתנו זו, אנו טוענים כי יש לפתוח בחקירה מלאה בנוגע לפעילות חמאס והנייה בראשה, בעבר ובהווה כנגד ילדים.

הנייה משמש כמנהיג חמאס בעזה מזה זמן רב. בתוך כך, הוא ממלא תפקיד מרכזי באידאולוגיה הקיצונית של חמאס ובהפרתו החוזרת ונשנית את זכויות האדם של האוכלוסייה האזרחית בעזה. חלקו של הניה כפול שכן, לא רק שלא פעל על מנת למנוע שורה ארוכה של הפרות זכויות אדם מצד לוחמי חמאס כנגד ילדים, אלא אף עודד באופן פעיל ואף מימן את פעילותם הבלתי חוקית והכל במטרה שהילדים יגדלו לתוך צבא חמאס. הילדים לומדים כיצד להציג את החוזק והכוח הצבאיים שלהם.

בקשה זו מכוונת לשני פשעי מלחמה עיקריים. ראשית, הניצול בפועל של ילדים מתחת לגיל 15 לצרכים צבאיים, באמצעות מחנות אימון, על מנת לעשות בהם שימוש כילדים-חיילים וכמבצעי פיגועי התאבדות. שנית, חמאס עשה שימוש עקבי באזרחים לשם הגנה צבאית ומטרות צבאיות, ושם את ילדי עזה בסכנה אדירה כ"מגנים אנושיים".

הנייה מילא תפקיד מהותי בפשעים הללו, כעומד בראש המבנה הסבוך של ארגון חמאס. הנייה מעודד את הקמתו של צבא עבור חמאס באמצעות הילדים. ילדים מובאים לתכניות טלוויזיה ורדיו, וניתנת להם

ההזדמנות להציג את שלמדו: "לירות ביהודים". כמו כן, ילדים מקבלים עידוד לרדוף אחר "התהילה" כ"שהידים". על אף הידיעה כי המעשים הללו מבוצעים כדבר שבשגרה בטריטוריה שלה, הזרוע המדינית של חמאס לא עשתה דבר כדי למנוע אותם. לא זו אף זו, בתי המשפט, אף הם, לא פועלים על מנת להעניש את אלו אשר מילאו תפקיד ישיר בביצוע הפשעים הללו כלפי אוכלוסייה פגיעה זו. הפשעים המבוצעים על ידי חמאס כנגד ילדים הינם בעלי השלכות הרסניות. הפגיעה הנפשית והפיזית וכן מותם של ילדים רבים עקב פעילות הלוחמה והמעשים הללו, הינם בעלי השפעה ישירה ומהותית על הילדים. מדובר בהחרבה טוטאלית של ילדותם.[9] אכן, בהתחשב בתעמולה המלווה את הילדים מהשלב המוקדם בחייהם, וניצולם לצרכים צבאיים, לילדים הללו

אין כל עתיד מלבד עתיד מלא באלימות, כלי נשק קטלניים ושאיפה למוות. לא ניתן להפריז בלחץ הנגרם לילדים כתוצאה מפשעים אלה שכן הילדים נאלצים להימצא בנתיב הסכנה.

לאור האמור לעיל, אין ספק כי הניה אחראי על ביצועם של הפשעים החמורים המתוארים בבקשתנו זו כנגד ילדי עזה.

בית הדין הפלילי הבינלאומי הוקם על מנת להעמיד לדין יחידים אשר אחראיים לפשעים החמורים ביותר.

מהסיבות הללו, הגשנו בקשה המפצירה בתובע לפתוח בחקירה מלאה נגד פעולותיו של הנייה.

  • לדוח המלא:
Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development