בית לחיילים בודדיםשבת 28/01/2017

"חיילים בודדים" הם אלה העוזבים את ארצות מוצאם כדי לבוא לישראל ולשרת בצה"ל; לרבים מהם אין משפחה בארץ ואין להם מקום לשהות בו בסופי השבוע כשהם יוצאים לחופשה מהבסיס. ב-2009 הזדעזנו לגלות את תנאי המחיה של רבים מהחיילים הבודדים המשרתים בצבא ההגנה לישראל. פעלנו מיד כדי לעזור לחיילים אלה. העלינו את הבעיה בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ואנו מעניקים סיוע משפטי ואזרחי לחיילים בודדים המתגוררים באזור ירושלים.

התמיכה שאנו מעניקים כוללת:

  • חגי ומועדי ישראל: אנו עורכים סעודות חג במסעדות מקומיות באזור ירושלים הפתוחות לכל חייל בודד באשר הוא, שנועדו להציע אווירה משפחתית ומהנה.
  • חופש המצפון: מרביתם של החיילים הבודדים בירושלים מגיעים ממשפחות דתיות מאוד או חרדיות. המחיר שהם נאלצים לשלם על בחירתם לבטא את אמונתם ואהבתם לישראל באמצעות השירות בצה"ל – בחירה המנוגדת לאידיאולוגיה של הקהילות מהן הם באים – הוא בדרך כלל חרם מלא מצד משפחותיהם. נסיבות אלה הביאו את המכון לפעול לסיוע מעשי שימלא את החלל המשפחתי. אנו מסייעים בניהול משא ומתן על חוזי שכירות, בריהוט דירות וברכישת ביגוד, ומהווים אוזן קשבת לחיילים הבודדים בהתמודדותם בקשיים היומיומיים.
  • אירועים וימי כיף: מספר פעמים בשנה אנו לוקחים את החיילים, אשר מרביתם מגיעים ממשפחות מעוטות יכולות, ליום טיול ברחבי המדינה. כך הם זוכים לתמיכה החברתית ולחוויות התרבותיות להן זוכים רוב האנשים מבני משפחותיהם.
  • חלוקת מתנות, ציוד אישי ותלושים לרכישת מזון.
Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development