מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר מהווה רצח עםיום חמישי 14/03/2024

בדו"ח נוקב כבן 60 עמודים, ערכו, עורכי הדין של מכון ירושלים לצדק, ניתוח של האמנה בדבר מניעתו וענישתו של הפשע השמדת עם משנת 1948, והחילו אותה על מעשי הזוועה שביצע ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. ממצאי הדו"ח מצביעים באופן ברור כי סדרת המעשים שביצע ארגון חמאס וארגוני טרור נוספים, עונים להגדרה של רצח עם על פי האמנה.

לדוח המלא לחץ כאן

פלישתו של חמאס לשטחה של ישראל ב-7 באוקטובר מתאפיינת בהכנה ובביצוע השיטתיים שלה, תוך מיקוד מיוחד בקיבוצים, המאוכלסים על ידי אזרחים ישראלים. התכנון המקיף של התקיפה, יחד עם הקצאת כמויות משמעותיות של נשק, מזון ומים, מעידים כאלף עדים על כוונה ברורה לפגוע באוכלוסיית ישראל כולה.

"מתקפת הטרור הברברית והרצחנית שביצע חמאס וקבוצות טרור אחרות ב-7 באוקטובר תוכנן בקפידה בניסיון מכוון להשמיד יהודים ואזרחים ישראלים, קבוצות דתיות ולאומיות המוגנות על פי אמנת רצח העם משנת 1948", אמר עו"ד. אורי מורד, מנהל המשפט הבינלאומי והדיפלומטיה הציבורית של מכון ירושלים לצדק. "אני קורא לקהילה הבינלאומית ולערכאות המשפטיות הרלוונטיות, זוהי שעתכם. הוקיעו מקרבכם את ארגון הטרור חמאס ושותפיו והעמידו לדין את האחראיים, אלו מנהיגי חמאס".

דו"ח מכון ירושלים לצדק מפרט את כוונות מנהיגי חמאס לבצע רצח עם. מנהיגה הרוחני של תנועת חמאס, השיח' חמאד אל-רג'ב, נשא דרשות תכופות בתפילה ל"השמדת היהודים" ו"להזדמנויות לפגוע בהם פגיעות חמורות". מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, הצהיר בשנת 2022 כי "אנו מגיעים בשאגת שיטפון…לא יישאר להם זכר בארץ הקדושה הזו".  מנהיג חמאס בקטאר, חאלד משעל, העניק ראיון לטלוויזיה אשר חגג את טבח ה-7 באוקטובר ולדבריו "סלל כביש רחב לעבר סילוקה של ישראל ".

"מנהיגי חמאס מעולם לא התביישו להביע את כוונותיהם לרצח עם ולבצע את המעשים הנוראיים ביותר כדי להפוך את הכוונה הזו לפעולה", אמרה קרולינה גרימברג גוליחוב, קצינת זכויות אדם, משפט ומחקר במכון ירושלים לצדק. "ואל לנו להתבייש לקרוא לאותם מעשים בשמם: רצח עם. לכן הכרחי כי הקהילה הבינלאומית תנקוט פעולה נחרצת ותתערב כדי להבטיח צדק לקורבנות רצח העם שבוצע ב-7 באוקטובר".

לדוח המלא לחץ כאן

מכון ירושלים לצדק (JIJ) הינו ארגון זכויות אדם ישראלי לא ממשלתי, בעל מעמד של ארגון מייעץ לאו"ם.

 

 

Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development