איפה מעורבותו של המדווח המיוחד של האו"ם על עינויים בהגנה על אזרחים ישראלים?יום רביעי 08/11/2023

לאור מעשי הזוועה שביצע חמאס נגד חפים מפשע, מכון ירושלים לצדק דורש מהדווח המיוחד (Special Rapporteur) של האו"ם לענייני עינויים לנקוט בפעולה מיידית

קראו את המכתב המלא כאן

מכון ירושלים לצדק, ארגון ישראלי לזכויות אדם, דורש מהדווחית המיוחדת (Special Rapporteur) של האו"ם לעינויים, ד"ר אליס ג'יל אדוארדס, לנקוט בצעדים אקטיביים וקונקרטיים כדי לספק למועצת זכויות האדם ראיות ממקור ראשון לזוועות שבוצעו ע"י חמאס נגד חפים מפשע.

במכתב שנשלח היום, 6.11, דורשים ראשי מכון ירושלים לצדק התערבות דחופה מהדווח המיוחד של האו"ם בשמירה על זכויותיהם ורווחתם של חפים מפשע שסבלו מהתקפות, עינויים, אונס, חטיפות ורציחות בידי חמאס וקבוצות טרור פלסטיניות אחרות.

במכתב הודגש כי על פי בדיקות פורנזיות שנעשו על הקורבנות מה-7 באוקטובר נחשפו מספר רב של מעשי עינויים שביצעו מחבלי חמאס, לרבות שריפת אנשים חיים, עריפת ראשים, מומים שנגרמו לילדים וקשישים. זוועות נוספות של חמאס כוללות חיתוך בטנה של אישה בהריון ושליפת תינוקה, קשירת תינוקות וכריתת זרועה של ילדה בת 10, שנכנעה באופן טרגי ומתה בשל איבוד דם. "הפעולות המחרידות הללו הן הפרה ברורה של סעיף 2 של האמנה נגד עינויים ועונשים אכזריים, בלתי אנושיים או משפילים אחרים", אמר מנהל מחלקת משפט בינלאומי ודיפלומטיה ציבורית במכון ירושלים לצדק, עו"ד אורי מורד.

מכון ירושלים לצדק מדגים במכתב את ההצהרות המוטות שנאמרו במהלך דיון מיוחד של מועצת זכויות האדם. הדווחים המיוחדים של האו"ם שהשתתפו בהליך זה, ובהם ד"ר אדוארדס, ערכו השוואה מצערת, לא הוגנת וצרת אופקים בין ההתקפות הבלתי אנושיות שביצע חמאס כנגד אזרחים חפים מפשע לבין התגובה הצבאית להגנה עצמית של ישראל. "השוואת הפעולות הבלתי אנושיות של חמאס לתגובת ההגנה העצמית של ישראל היא השוואה מסוכנת המשרתת רק את מי שמבקש להצדיק את הפרות זכויות האדם שביצעו קבוצות טרור פלסטיניות במהלך הפיגועים ב-7 באוקטובר נגד חפים מפשע", נכתב.

מנכ"לית מכון ירושלים לצדק ירושלים לצדק, פלביה סוולדה דורשת במכתב התערבות מיידית של הדווח המיוחד של האו"ם לעינויים וביצוע חקירה של העובדות בנוגע לתנאים ולמצבם של 241 בני הערובה שבידי חמאס. "איננו יודעים אם מעשי הזוועה המחרידים שבוצעו על ידי חמאס וקבוצות טרור פלסטיניות אחרות נגד החטופים הסתיימו, ועכשיו הגיע הזמן שהאו"ם יפעיל את כל המאמצים כדי לעצור את המעשים הבלתי אנושיים והמשפילים הללו", כתבה סוולדה.

מכון ירושלים לצדק (JIJ) הוא הארגון הישראלי היחיד לזכויות אדם הנחשב פרו ישראלי ועם מעמד מייעץ בפני האו"ם. בקרב  הקהילה הבינלאומית המכון תומך בהתמדה בשחרור האזרחים ישראלים מהשבי. המכון מעניק סיוע משפטי חינם לקבוצות שונות בחברה הישראלית. עם רקורד של 25 ניצחונות תקדימיים בבית המשפט העליון.

Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development