בעיצומה של המלחמה: הפניה המיוחדת לארגון הנשים של האו״םיום רביעי 08/11/2023

מכון ירושלים לצדק שלח מכתב לארגון הנשים של האו"ם: נקטו בפעולה מיידית ונחרצת כדי להגן ולהעניק תמיכה בלתי מעורערת לנשים ולנערות שסבלו מידי חמאס וקבוצות טרור פלסטיניות. "מעשי הטרור של חמאס נגד מאות נשים ונערות הם מחרידים ואכזריים", כתבו במכתב שנשלח לארגון

למעבר למאמר לחץ כאן

מכון ירושלים לצדק פנה לארגון הנשים באו"ם במכתב חריף בדרישה להתערבות מיידית של ארגון הנשים UN Women לשמירה על זכויותיהם ורווחתם של כל הנשים והנערות, לרבות אלה שהותקפו, נאנסו, נחטפו, ונרצחו על ידי חמאס וקבוצות חמושות פלסטיניות אחרות.

"בהצהרה, ב-13 באוקטובר, של ארגון UN Women הושמטה ההכרה ביחס לנשים והנערות בישראל שסבלו מהזוועות שביצעו חמאס וקבוצות חמושים פלסטיניים", אמר מנהל מחלקת משפט בינלאומי ודיפלומטיה ציבורית במכון ירושלים לצדק, עו"ד אורי מורד.

"אנו תומכים בלב שלם במחויבות של UN Women לרווחת הנשים הפלסטיניות. עם זאת, חיוני שהתחייבות זו לא תהיה חד צדדית", נכתב למנהלת ארגון הנשים של האו"ם, סימה באהוז. "מעשי הטרור של חמאס נגד מאות נשים ונערות הם מחרידים. פעולות אכזריות ומחרידות אלו כוללות קריעת בטנה של אישה בהריון ועריפת ראשה של ילדה שטרם נולד, שחיטה, אונס, שריפה, עריפת ראשים ושריפת נשים וילדות בעודן בחיים. יתרה מכך, כמה נשים ונערות נחטפו והן מוחזקות עד היום כבנות ערובה ברצועת עזה, נכתב על ידי הנהלת מכון ירושלים לצדק.

מנכ"לית מכון ירושלים לצדק ירושלים לצדק, פלביה סוולדה: "הכרחי שארגון הנשים של האו"ם יאמץ את רווחתן של כל הנשים והבנות, ללא יוצא מן הכלל. אנו קוראים להם לנקוט בפעולה מיידית ונחרצת כדי להגן ולהעניק תמיכה בלתי מעורערת לאינספור נשים ונערות שסבלו מידי חמאס וקבוצות טרור פלסטיניות אחרות". מכון ירושלים לצדק (JIJ) הוא ארגון ישראלי לא ממשלתי לזכויות אדם בעל מעמד של מייעץ לאו"ם.

Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development