דרישה מיוניסף לנקוט בפעולה מיידית כדי להגן על זכויותיהם וחיי הילדים החטופיםיום ראשון 29/10/2023

מכון ירושלים לצדק בפניה ליוניסף- קרן החירום הבין-לאומית של האומות המאוחדות לילדים UNICEF:

"אנו דורשים מיוניסף לנקוט בפעולה מיידית ונחרצת כדי להגן על זכויותיהם וחיי הילדים החטופים "

 "חוסר המעורבות של יוניסף בהגנה על ילדי ישראל הוא מביך ובלתי מתקבל על הדעת"

" עשרות ילדים ותינוקות ישראלים נרצחו, נערפו ונשרפו על ידי מחבלי חמאס", נכתב בפניה.

הפניה המלאה כאן

מכון ירושלים לצדק פנה למנכ"לית יוניסף UNICEF קתרין ראסל בדרישה לנקוט בפעולה מיידית ונחרצת כדי להגן על זכויותיהם וחיי הילדים, לספק להם את הביטחון והתמיכה הדרושים להם בדחיפות, ולפרסם גינוי מיידי לזוועות שבוצעו על ידי חמאס וקבוצות טרור פלסטיניות אחרות. "אנו גם מבקשים מיוניסף ליישם את מנגנון הניטור והדיווח שלו ביחס להפרות שבוצעו נגד ילדים על ידי המחבלים הנ"ל. אנו מצפים ליוניסף כדי להפגין מחויבות בלתי מעורערת להגנה ולרווחתם של כל הילדים באזור", אמר מנהל מחלקת משפט בינלאומי ודיפלומטיה ציבורית במכון ירושלים לצדק, עו"ד אורי מורד.

"אנו כותבים לך בדאגה עמוקה בנוגע לחוסר ההתערבות לכאורה של יוניסף בטיפול במצב המצוקה של הילדים הישראלים שסבלו פגיעה קשה, לרבות רציחות אכזריות וחטיפות על ידי חמאס וקבוצות טרור פלסטיניות אחרות. בעוד שיוניסף פרסמה בפומבי תמיכה בילדים ברצועת עזה והדגישה את הצורך הקריטי להגן עליהם, אנו מפצירים בארגון להקדיש תשומת לב ותמיכה שווה לילדים ישראלים שמהווים יעד מכוון של  קבוצות טרור", נכתב למנכ"לית קרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות ללדים קתרין ראסל.

מנכ"לית מכון ירושלים לצדק ירושלים לצדק, פלביה סוולדה אומרת כי "התפקיד הבסיסי של יוניסף הוא לתמוך בהגנה על זכויותיהם של כל הילדים. חמאס וארגונים חמושים אחרים הפגינו התעלמות משמעותית מחייהם של חפים מפשע על ידי חטיפת והחזקת ילדים, כולל תינוקות, כבני ערובה ברצועת עזה". "אנו מביאים לידיעתכם את חטיפתם של דורון אשר כץ ושתי בנותיה, אביב אשר ורז אשר (בני שנתיים ו-5, בהתאמה), המוחזקים כבני ערובה של חמאס ברצועת עזה. גם שירי זילברמן-ביבאס נחטפה יחד עם שני בניה הקטנים (בני 9 חודשים ו-3), והיא מוחזקת כבת ערובה ברצועת עזה. ילדים ישראלים רבים, כולל תינוקות, איבדו את הוריהם עקב פעולות טרור מתועבות, כך במקרה של התאומים בני 10 חודשים איתי והדר ברדיצ'בסקי, זוג צעיר בן 30, שהכניסו את ילדיהם למקלט כששמעו מחבלים בדלתם. בני הזוג ניסו בגבורה להגן על תינוקותיהם מפני פגיעה, אך למרבה הצער, הם נרצחו במהלך הפיגוע. התאומים שרדו את החוויה הקשה, נותרו יתומים בעקבות מעשה האלימות חסר ההיגיון הזה".

יתרה מכך, ילדים, כולל תינוקות, נרצחו בצורה מחרידה על ידי חמאס, כפי שאומת על ידי מקורות מהימנים שונים, כולל שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן, שאישר כי עשרות תינוקות ישראלים נרצחו, נערפו ונשרפו על ידי מחבלי חמאס. חוסר המעורבות של יוניסף בהגנה על ילדי ישראל הוא מביך ובלתי מתקבל על הדעת".

מכון ירושלים לצדק מסיים את מכתבו למנכלית יוניסף בקריאה דחופה שהארגון בראשו היא עומדת צריך לקיים את העקרונות המפורטים באמנת האומות המאוחדות בדבר זכויות הילד, המנחה את המנדט של יוניסף. באופן ספציפי. "אנו מדגישים כי על פי האמנה, על UNICEF להבטיח שאף ילד לא יהיה נתון לעינויים או לטיפול אכזרי, לא אנושי או משפיל אחר (סעיף 37) ולנקוט בכל האמצעים האפשריים כדי להבטיח את ההגנה והטיפול בילדים שנפגעו ממחלה. סכסוך מזוין (סעיף 38)", נכתב.

מכון ירושלים לצדק JIJ))  הוא ארגון ישראלי לא ממשלתי לזכויות אדם בעל מעמד של מייעץ לאו"ם.

 

Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development