היכן מעורבות UNWOMEN בהגנה על נשים ישראליות?יום רביעי 08/11/2023

מכון ירושלים לצדק בפניה לארגון הנשים של האו"ם:

אנו קוראים לכם לנקוט בפעולה מיידית ונחרצת כדי להגן ולהעניק תמיכה בלתי מעורערת לנשים ונערות שסבלו מידי חמאס וקבוצות טרור פלסטיניות אחרות.

"הדאגה העיקרית שלנו היא ההטיה הנתפסת בהצהרה והשמטת ההכרה בה ביחס לנשים ונערות רבות בישראל שסבלו בשל הזוועות שביצעו חמאס וקבוצות חמושים פלסטיניים אחרים".

"מעשי הטרור של חמאס נגד מאות נשים ונערות הם  מחרידים ואכזריים שכללו קריעת בטנה של אישה בהריון ועריפת ראשה של ילדה שטרם נולד, שחיטה, אונס, שריפה, עריפת ראשים והשחתת נשים ונערות ישראליות ושריפת נשים וילדות בעודם בחיים"

קראו את המכתב המלא כאן

מכון ירושלים לצדק פנה לארגון הנשים באו"ם במכתב חריף בדרישה להתערבות מיידית של ארגון הנשים  UN Women לשמירה על זכויותיהם ורווחתם של כל הנשים והנערות, לרבות אלה שהותקפו, נאנסו, נחטפו, ונרצחו על ידי חמאס וקבוצות חמושות פלסטיניות אחרות.

"ההצהרה של UN Women ב-13 באוקטובר חסרת מענה ושמירה מלאה על זכויותיהם ורווחתם של הקורבנות שעברו קשיים משמעותיים באירועים האחרונים. הדאגה העיקרית שלנו היא השמטת ההכרה בה ביחס לנשים ונערות רבות בישראל שסבלו בשל הזוועות שביצעו חמאס וקבוצות חמושים פלסטיניים", אמר מנהל מחלקת משפט בינלאומי ודיפלומטיה ציבורית במכון ירושלים לצדק, עו"ד אורי מורד..

"אנו תומכים בלב שלם במחויבות של UN Women לרווחת הנשים הפלסטיניות. עם זאת, חיוני שהתחייבות זו לא תהיה חד צדדית", נכתב למנהלת ארגון הנשים של האו"ם, סימה באהוז. "מעשי הטרור של חמאס נגד מאות נשים ונערות הם מחרידות. פעולות אכזריות ומחרידות אלו כוללות קריעת בטנה של אישה בהריון ועריפת ראשה של ילדה שטרם נולד, שחיטה, אונס, שריפה, עריפת ראשים ושריפת נשים וילדות בעודן בחיים. יתרה מכך, כמה נשים ונערות נחטפו והן מוחזקים עד היום כבני ערובה ברצועת עזה, נכתב על ידי הנהלת מכון ירושלים לצדק.

מנכ"לית מכון ירושלים לצדק ירושלים לצדק, פלביה סוולדה: "הכרחי שארגון הנשים של האו"ם יאמץ את רווחתן של כל הנשים והבנות, ללא יוצא מן הכלל. אנו קוראים להם  לנקוט בפעולה מיידית ונחרצת כדי להגן ולהעניק תמיכה בלתי מעורערת לאינספור נשים ונערות שסבלו מידי חמאס וקבוצות טרור פלסטיניות אחרות."

מכון ירושלים לצדק JIJ))  הוא ארגון ישראלי לא ממשלתי לזכויות אדם בעל מעמד של מייעץ לאו"ם.

Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development