פניה לנציב העליון לזכויות אדםיום שלישי 10/10/2023

מכון ירושלים לצדק קורא למועצת זכויות האדם של האו"ם, למלא את אחריותה לקידום והגנה על זכויות אדם על ידי גינוי בלתי מסויג למעשי הטרור המחרידים שבוצעו על ידי ארגון הטרור הפלסטיני חמאס, כנגד אוכלוסיית ישראל.

נוסח המכתב

09.10.2023

לכבוד

משרד הנציב העליון של  האו"ם לזכויות האדם

ארמון וילסון

ג'נבה, שוויץ

 

א.ג.נ,

אני פונה אליכם בשם מכון ירושלים לצדק, מכון ישראלי למחקר ומשפט העוסק בקידום ובהגנה על זכויות אדם בישראל ובמזרח התיכון, בעל מעמד של גוף מייעץ מיוחד לאו"ם.

 

אנו קוראים למועצת זכויות האדם של האו"ם, למלא את אחריותה לקידום והגנה על זכויות אדם על ידי גינוי בלתי מסויג למעשי הטרור המחרידים שבוצעו על ידי ארגון הטרור הפלסטיני חמאס, כנגד אוכלוסיית ישראל.

בעוד אנו מעריכים את מעשה הסולידריות של עמידת דקת דומיה לזכר אלה שנרצחו באכזריות, אין בו די. היקף הזוועות של אירועי הימים האחרונים דורש נקיטת פעולות נוספות.

כפי שצוין בהחלטת העצרת הכללית 60/251, למועצת זכויות האדם מסור המנדט ועליו גם חלה האחריות לקדם ולהגן על זכויות אדם ברחבי העולם. ברם, לדאבון הלב, הפעולות הבלתי אנושיות אשר בוצעו על ידי חמאס, לרבות חטיפת אזרחים תמימים, חדירות לשטחה של ישראל במטרה לבצע פעולות טרור ביבשה, בים ובאוויר, טרם הובילו לפרסום גינוי חד משמעי מצד המועצה.

ההתקפה הברוטלית וחסרת התקדים של ארגון הטרור חמאס, כבר גבתה עד שעה זו, את חייהם של למעלה מ 1,000 קורבנות תמימים. בנוסף דווח על חטיפתם של למעלה מ-150 אזרחים ישראלים וזרים, לרבות נשים, ילדים וקשישים, אשר נחטפו באלימות מבתיהם ולפציעתם של למעלה מ-2500 איש, אישה וילד. למעלה מכך, למעלה מ-5000 טילים ורקטות כבר נורו לעבר אוכלוסייה אזרחית ישראלית.

ישנן עדויות למכביר המצביעות על דפוס חוזר של הפרות זכויות אדם חמורות לרבות עינויים, קטיעת איברים, עריפת ראשים, שימוש באונס כנשק וחילול גופות. הדבר אך מדגים את כוונת ארגון הטרור לבצע רצח עם ולהמשיך לבצע זוועות נגד אזרחים ישראלים תוך סיכון חסר אחריות, בין היתר, גם של אזרחים פלסטיניים.

 

נוכח זוועות אלה, המהוות את הפוגרום ההרסני החמור ביותר כנגד העם היהודי מאז השואה, לא יכולה להיות כל הצדקה לשתיקתה של המועצה.

 

אנו מפצירים במועצה לנצל את ההזדמנות לממש את המנדט המסור לה ולהתייצב בצד הנכון של ההיסטוריה בכל הנוגע לזכויות אדם. שעה שהעולם צופה במתרחש, אנו מצפים מהמועצה להתעלות מעל הטיות העבר ולפעול בהתאם לעקרונותיה המוצהרים.

 

מוטב כי החתירה לשלום והגנה על זכויות אדם לעולם יגברו על כל שיקול פוליטי. אנו מאמינים כי המועצה יכולה למלא תפקיד מכריע בקידום צדק והגנה על זכויות כל בני האדם המושפעים מעימות זה.

 

אנו דוחקים במועצת זכויות האדם של האו"ם לנקוט בפעולה מיידית ומשמעותית על-מנת לטפל בהפרות החמורות של זכויות אדם המתרחשות בישראל ולגנות, בצורה חריפה, את המעשים המחרידים שבוצעו על ידי ארגון הטרור חמאס. אך באמצעות נקיטת פעולות אלה תוכל המועצה למלא את התחייבותה לזכויות אדם, צדק ושלום.

בכבוד רב,

 

פלביה סוולדה                                                   אורי מורד, עו"ד

מנכ"לית                                                          מנהל מחלקת משפט                                                                                   בינלאומי ודיפלומטיה ציבורית

 

 

 

 

Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development