פנייה לאיחוד האירופי- הפסיקו את המימון לחמאסיום חמישי 26/10/2023

מכון ירושלים לצדק, ארגון ישראלי לא ממשלתי לזכויות אדם, מוביל קואליציה של למעלה מ-40  ארגונים בקמפיין להפסקת כל המימון שמקציב האיחוד האירופי לחמאס. מאמץ זה מגיע לאחר שבוע של מאבקים פנימיים באיחוד האירופי בנוגע למימון ארגונים פלסטיניים.

קראו את המכתב כאן

ב-9 באוקטובר, לאור המתקפה הברברית של חמאס על אזרחי ישראל, הצהיר בכיר בנציבות האיחוד האירופי, אוליבר ורהלי, כי האיחוד יבחן מחדש את תקציב 691 מליון היורו שהוא ייעד לארגונים פלסטיניים. החלטה זו נהפכה באופן פתאומי לאחר 5 שעות בלבד, בעת שמחבלי חמאס עוד המשיכו לטבוח באזרחים בכפר עזה ובקיבוץ בארי. יומיים מאוחר יותר, הנציבות האירופית הכריזה כי היא דווקא תשלש את המימון שלה לעזה, וזאת בלי לנקוט בכל אמצעי בקרה המבטיחים כי הכספים לא יגיעו לידי החמאס. בעקבות זאת, ב19 באוקטובר, הפרלמנט האירופי מצא לנכון להתערב ודרש כי ביקורת של האיחוד האירופי על אופן מימון הפלסטינים.

אורי מורד, מנהל מחלקת משפט בינלאומי ןדיפלומטיה ציבורית במכון ירושלים לצדק, מבהיר: "חמאס שולט בכספים המועברים לפלסטינים לשם סיוע הומניטרי ומשתמש בהם לצרכי טרור. חמאס גובה מיסים כשהמשלוחים עוברים בגבול, תופס אחוזים מהציוד המועבר כדי למכור אותם ברווח בשוק השחור, גונב משאבים שיועדו לאוכלוסייה האזרחית בעזה כמו דלק ומזון ואפילו משתמש בחומרים המיועדים לפרויקטים הומניטריים כמו צינורות מים וביוב לשם ייצור רקטות".

חמאס אינו הארגון היחיד שעושה שימוש ציני במימון לצרכים הומניטריים למטרות טרור. בדצמבר 2019 ישראל עצרה רשת טרור של 50 איש בגדה המערבית, שככל הנראה אחראית לשיגור פצצה שהרגה נער ישראלי. המעצרים כללו 3 עובדים בכירים של ארגונים אשר קיבלו מענקים נדיבים מהאיחוד האירופי – ואליד הנטשה, עודאי עבודי ואירטף חג'ג'. הארגון שלהם קיבל מענק מהאיחוד האירופי בסך 699,236 פאונד למרות קשריהם לארגון החזית העממית לשחרור פלסטין.

"האיחוד האירופי הוא המממן המערבי הגדול ביותר של ארגונים פלסטיניים והוא כבר מודע לכך שאחוז משמעותי מהתרומות שלו מגיע לידי גורמי טרור", אומרת פלביה סוולדה, מנכ"לית ארגון ירושלים לצדק "לשלש את הכספים המגיעים לידי חמאס ללא כל בקרה, אחרי שחמאס שידר לכל העולם בשידור ישיר עדויות על טבח אכזרי וסדיסטי שביצעו אנשיו, נוגד כל הגיון".

מכון ירושלים לצדק (JIJ) הוא ארגון ישראלי לא ממשלתי לזכויות אדם בעל מעמד של מייעץ לאו"ם.

Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development