היום הבינלאומי לזכויות הילדיום רביעי 21/11/2018

הוועדה לזכויות הילד

האומות המאוחדות,

חברים נכבדים,

בסימן ציון יום השנה לאמנה לזכויות הילד, אנו, מכון ירושלים לצדק (חל"ץ), פונים אליכם על מנת לקרוא לשיפור ויישום זכויותיהם של כל ילדי העולם.

לפני עשרים ותשע שנים, התחייב העולם לקדם ולהגן על זכויות ילדיו. האמנה בדבר זכויות הילד היוותה בשורה גדולה משום שהכירה לראשונה בילדים כבעלי זכות ויצרה מחויבות חיובית להתייחס אליהם בשוויון וכבוד. ללא ספק, הוועדה לזכויות הילד מהווה מקור השראה חשוב למדינות רבות והביאה לשינויים מהותיים בספירה המשפטית והכל, מתוך מטרה להגן על זכויות האדם הבסיסיות ביותר של ילדים.

חרף מדיניות זו, מספר הולך וגדל של ילדים חשוף לאלימות בלתי נסבלת בעת עימותים מזוינים בשנה האחרונה. כפי שאומת על ידי האו"ם, למעלה מ -21,000 עבירות חמורות של זכויות ילדים התרחשו בחודשים ינואר לדצמבר 2017. בין השאר, השימוש בילדים כמגנים אנושיים במהלך פעולות איבה – טקטיקה ההולכת ונעשית שכיחה יותר ויותר, בין היתר במסגרת הסכסוך הישראלי -פלסטיני ובעיקר בעזה. אכן, ידוע כי חמאס – הרשות השלטונית בפועל של רצועת עזה מאז 2007 – מסתתרת באופן פעיל מאחורי חייהם של חפים מפשע כדי להבטיח את קיומה. ילדים מהווים את אחת המטרות העיקריות שלהם. על-מנת להגשים מטרה זו, נתונים 230,000 ילדים בעזה לאינדוקטרינציה הנשענת על אידאולוגיה של מות קדושים והזורעת בהם ערכים של שנאה ואיבה. בוגרי מערכת החינוך המעוותת הזו נרגשים לקחת חלק במשימות התאבדות ומעשי איבה בגיל צעיר מאוד. כתוצאה מכך, הילדים הם הראשונים להיפגע שעה שנגזלת מהם ילדותם בצורה צינית ואכזרית. זה המקום לציין, פרקטיקה זו הינה הפרה בוטה וכפירה בכל ערכי האמנה לזכויות הילד.

 אנו מביעים דאגה כנה לעתיד הילדים במזרח התיכון.

אנו, מכון ירושלים לצדק, מגנים בחריפות פרקטיקות בלתי מוסריות אלה וסבורים כי על הצדדים לסכסוך, להוות עבור הילדים מגן, ולא לעשות בהם שימוש כמגינים אנושיים וכפי שהיטבה להתבטא הגברת וירג'יניה גמבה – הנציגה המיוחדת של מזכ"ל האו"ם לסכסוכים מזוינים כך: "כאשר ביתכם או בית הספר שלכם יכולים להיות מותקפים ללא נקיפות מצפון, כאשר המקלט הבטוח המסורתי הופך למטרה, כיצד יכולים בנים ובנות להימלט מברוטאליות המלחמה?".

אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לשים קץ למדיניות זו ולהביא צדק לכל ילדי העולם.

מכון ירושלים לצדק הינו ארגון זכויות אדם ללא מטרות רווח, הפועל למען טיפוח והגנה על זכויות אדם ומתן דמוקרטיה לכל. הגנה על אוכלוסיות פגיעות במיוחד ובייחוד, ילדים המהווים מטרה קלה במסגרת סכסוך מזוין, הינה ערך יסוד בארגוננו ואנו פועלים, ללא חת וללא מורא על-מנת לוודא כי זכויותיהם לא תיפגענה.

בכבוד רב,

פלביה סוולדה

מנכ"לית מכון ירושלים לצדק

Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development