משתתפי המכון בכנסת ישראליום שלישי 07/03/2023

 

משתתפי התכנית הבינלאומית של מכון ירושלים לצדק בכנסת – ללמוד מקרוב על הרפורמה המשפטית


לפני הקריאה הראשונה בכנסת של הרפורמה המשפטית, הספיקו משתתפי תכנית GDC של מכון ירושלים לצדק,  בסוף שבוע שעבר, לבקר בכנסת בכדי ללמוד  מקרוב על הפעילות הפרלמנטרית בכנסת ועל הרפורמה המשפטית. המשתתפים מאוסטרליה, ספרד, אנגליה, קוריאה וארצות הברית נפגשו עם חברי כנסת מהצדדים השונים של הקשת הפוליטית ובהם מיכאל ביטון מ'כחול לבן', בועז ביסמוט מ'הליכוד' ויו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן מ'האיחוד הלאומי'. כמו כן פגשו את שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת לשיחה קצרה, את מנכ"ל הכנסת משה-צ'יקו-אדרי ואת ואדים ברוורמן-ראש תחום משלחות בכנסת.

נופר ויזמן ברמן, מנהלת תכנית GDC ישראל במכון ירושלים לצדק סיפרה כי הפעילות בכנסת נערכה במסגרת תוכנית GDC ישראל,   (Grow Discover Connect) שיוסדה במכון ירושלים לצדק  והיא עוסקת בבניית עתודות מנהיגותיות שיפעלו לקדם את האינטרסים של ישראל בזירה הבינלאומית. התכנית עצמה היא בשיתוף ארגון "מסע" והיא מעניקה מענה לצעירי יהדות התפוצות המעוניינים לחזק את זהותם היהודית, לטפח את זיקתם לישראל. כמו כן  "אנו מאפשרים להם לרכוש כלים ומיומנויות להתפתחות אישית, מקצועית ותעסוקתית. המשתתפים לומדים על המאפיינים הייחודיים של ישראל בפוליטיקה הגלובלית והיחסים הבינלאומיים, אפיון ומיפוי השפעתם של שחקני מפתח בינלאומיים על ישראל, ניתוח מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית  ולומדים על יחסי החוץ שלה. זאת, לצד סקירת האתגרים המונחים לפתחה של ישראל ודרכי ההתמודדות עימם".

 "המכון מפעיל תוכנית מתמחים בינלאומית מובילה המכשירה בכל שנה, עשרות רבות של משפטנים, חוקרים וקובעי מדיניות מכל העולם. תוכנית המתמחים של מכון ירושלים לצדק מושתתת על עקרונות וערכים ציוניים והיא פועלת לקדם שיח מאוזן בקשר לישראל", אמרה נופר.

מכון ירושלים לצדק, הוא מכון מחקר משפטי שהוקם בשנת 2004 והוא פועל לטיפוח זכויות אדם, הגנה על שלטון החוק, חופש המצפון והדמוקרטיה. המכון מסייע במאמצי ההסברה הישראלית בזירה הבינלאומית ונלחם כנגד גילויי אנטישמיות ודה-לגיטימציה המופנים כלפיה. "המטרה שלנו היא להציג ולהגן על עמדותיה של ישראל ולייצר איזון תדמיתי בשיח התקשורתי. מחלקת המשפט הבינלאומי והדיפלומטיה הציבורית של מכון ירושלים לצדק, פועלת באמצעות כלים משפטיים, מחקריים והסברתיים במסגרת פורומים משפטיים בינלאומיים ברחבי העולם, גופים ממשלתיים ובכל ערוצי המדיה". כמו כן "באמצעות פעילות מחקר, איסוף עדויות וראיות והגשת תביעות ל'טריבונלים' משפטיים בינלאומיים, אנו מסייעים להבאתם לדין של המנהיגים הפושעים העומדים מאחורי שורה ארוכה של הפרות זכויות אדם באזורנו".

Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development