סיפורן של 6 הטפות מוסריום ראשון 23/12/2018

נכתב ע"י ירדן ביאליסטוק כהן

סיפורן של 6 הטפות מוסר מאסד ורוצחי המונים אחרים.

בטרם אגע בנושא שעל הפרק אני רוצה להודות לכם, הקוראים, על כך שאינכם נותנים לשנאה להדריך אתכם ואתם רוצים לבסס את השקפת עולמכם על עובדות ולהסתמך על יותר מנקודת מבט אחת.

הנושא שעל הפרק הוא ההחלטות אשר קיבל האו"ם ביום ה-29 בנובמבר המכונה "יום פלסטין", לא אנסה לנהל וויכוח עם קיום היום עצמו למרות שברור לכולם כי לנסות לקדם "יום ישראל" באו"ם תהא בדיחה מצחיקה יותר מאשר לקיים יום המוקדש למוזיקת ג'אז או לירח מלא (אגב, שניהם ימים אמתיים ומתרחשים ב- 30 באפריל וזאת מבלי להזכיר את יום הטונה הבינלאומי ב2 במאי).

6 ההחלטות קודמו בידי מדינות שהן כמעט ההגדרה המילונית של משטר דמים והפרת זכויות אדם, כמו סודן, ונצואלה, ערב הסעודית ותימן ונגעו לישראל כמובן, במטרה לחתור תחת הלגיטימציה שלה ותחת ריבונותה. ביום ההוא, יו"ר הוועדה למימוש זכויותיו הבלתי נמנעות של העם הפלסטיני, צ'יאנג ניאנג, עטה על עצמו צעיף המראה את האובייקטיביות שלו, ואת כך שלא הגיע עם דעה ידועה מראש, ועליו רקום דגל הרשות הפלסטינית (מעניין אם בשני במאי ילבש צעיף שמראה את הסולידריות שלו עם דגי טונה).

לרוב נמשיך ונאמר שהדמוניזציה של ישראל כמו גם של העם היהודי איננה דבר חדש, היא הייתה כאן לפני האו"ם ולצערי סביר להניח כי תישאר כאן גם אחריו. אל תבינו אותי לא נכון, חלק מההחלטות באמת ממשיכות בקו המוכר הזה, אך קיימים גם דברים חדשים שיש לתת עליהם את הדעת. ההחלטה הראשונה קוראת להתדיין על מלוא 50 שנים "לכיבוש", ולשלוח תמיכה וסולידריות לעם הפלסטינאי. ההחלטה השנייה מבקשת להמשיך עם פעולות לשיתוף פעולה עם העם הפלסטינאי, נציגי הרשות, והגדלת אתר האינטרנט. ההחלטה השלישית מבקשת להמשיך לחקור השלכות משפטיות של הקמת "גדר ההפרדה". גדר הביטחון נועדה למנוע כניסה של מחבלים מתאבדים לשטח ישראל, וחלקה האחרון הושלם עוד ב-2006. בנייתה הייתה נתונה לביקורת דקדקנית מצד בתי המשפט הישראלים. זאת חתירה ברורה תחת הריבונות הישראלית ותחת מערכת המשפט שלה וכהוכחה לכך, ביקשה הוועדה לחקור השלכות גם בתוך שטח ישראל! מעניין אם תהייה התייחסות לכך שבמהלך החקירה החוקרים לא נהרגו מידיהם של מחבלים מתאבדים.

החלטה נוספת מביעה חששות בנוגע לפרובוקציות באתרים הקדושים בירושלים. ההחלטה הועברה בעקבות דבר אשר כונה בתקשורת הירדנית כ "פרובוקציה ישראלית שקרתה בתשעה באב". תשעה באב הוא יום אבל בדת היהודית בו מציינים את חורבן שני בתי המקדש וסיום הריבונות היהודית בארץ ישראל (נשמע אקטואלי גם בימינו). היהודים רצו לשאת תפילה במתחם בית המקדש הנמצא בשטח ישראל. אולם התקשורת הירדנית (ירדן גם היא חתומה על ההחלטה) דיווחה על האירוע בצורה מיליטנטית ותלושה מן המציאות, "היהודים מסתערים על הר הבית" היה כתוב בכותרות הראשיות. כנראה שהאו"ם שומר על חופש הדת של כולם – כולם  חוץ משל היהודים.

ההחלטה האחרונה תוכל כנראה לשפוך יותר אור על ההטיה של האו"ם נגד ישראל מכל דבר שישראל תוכל להגיד בעצמה. ההחלטה קוראת להעביר את השליטה בגולן הישראלי לידי סוריה (באופן מפתיע סוריה עצמה גם חתומה על ההחלטה). את הגולן ישראל סיפחה לאחר 1973 אז סוריה תקפה, ביום כיפור, שהוא יום צום בדת היהודית. סוריה התקדמה במהרה למרכזי אוכלוסייה ישראליים במטרה להשמיד את ישראל. לאחר הדיפת הסורים ישראל הבינה כי היא איננה יכולה להפקיר את אזרחיה להתקפות פתע כאלה וסיפחה חלק מרכס ההרים שיהוו מכשול טבעי בין שתי המדינות, חלק מהרכס נשאר בשליטת סוריה ומספק מכשול טבעי גם עבורה. מאז הגבול בין ישראל לסוריה היה שקט. הסיפוח היה הדרך של ישראל להפוך רכס הרים למשאב לשלום. מאז היחסים בין תושבי הגולן, (רובם ככולם דרוזים) עם ישראל טובים מאוד, הם אזרחים שווי זכויות ונהנים מפיתוח כלכלי וזכויות אדם ואזרח. בני משפחותיהם אשר במזל רע נשארו בצד הסורי סבלו מדיכוי של משטר אסד ובשנים האחרונות, כמובן ממלחמת אזרחים וניסיון של דאע"ש להשמיד את עמם. לאורך מלחמת האזרחים ישראל ניסתה לעזור כמה שניתן להקל על הסבל במבצעים צבאיים וטיפלה בהרבה מאוד אנשים אשר נותרו חסרי ישע בסוריה ועצם קיומה נתן הגנה מסוימת לאזרחים שברחו לאזור הגבול. ישראל דאגה לרווחתו של העם הסורי, ללא ספק הרבה יותר ממה שמשטרם שטבח בהם במאות אלפים דאג להם. כעת ההחלטה מבקשת לתת חזרה את הגולן הסורי ולהרחיב את מניין הגופות הסורי בעזרת אזרחי ישראל! ישראל כמובן לא יכולה לציית להחלטה זאת מפני שהיא מחויבת לביטחון כל תושביה, היהודים, הערבים והדרוזים. בנוסף, בתגובות אולי תוכלו לעזור לנו ולמצוא את הקשר בין ההחלטה הזאת לעם הפלסטיני, לקידום זכויות אדם והידברות, ואולי גם למציאות.

כישראלים איבדנו את האמון באו"ם אשר על-פי החלטותיו משמש בעיקר כזרוע אנטישמית בינלאומית וכמעט כל יום מקדם ערכים ההפוכים מאשר אלה עליהם נבנה. לסיכום אני קורא לכם בכל לשון של בקשה, עזרו לנו להוציא את האמת וההיגיון לאור! עזרו לנו לשמור על אחינו הדרוזים, עזרו לנו להגן על חופש הדת ועל טוהר האו"ם.

 

Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development