עצרו את שקר האפרטהייד!יום שני 07/03/2022

האו"ם הוא קרוב לוודאי הארגון הבין-ממשלתי המוטה ביותר נגד ישראל בהיסטוריה המודרנית. במשך למעלה מ- 70 שנות יחסי ישראל – או"ם, דיו רב נשפך על העיסוק הבלתי פרופורציונלי של האו"ם בישראל, כמו גם על העוינות, ההטיה והצביעות המאפיינות את יחסו כלפי ישראל, כפי שאלה באים לידי ביטוי בשורה של החלטות וגינויים. החל בהחלטה המחפירה הקובעת כי ציונות היא סוג של גזענות ומקיימת אפליה גזעית, ועד להכרה החד משמעית של מזכ"ל האו"ם לשעבר, באן קי-מון אשר אישר רשמית כי האו"ם מוטה נגד ישראל. אבל בכל פעם שנדמה כי האו"ם הגיע לשפל המדרגה, שפל חדש כבר ממתין מעבר לפינה. הפעם נדמה כי האו"ם הצליח לשבור שיא חדש  נוסף בעוינותו כלפי ישראל.

עם היקף חקירה רחב במיוחד, תקציב חסר תקדים של 18 מיליון דולר, 18 עובדים במשרה מלאה ושלושה חברי וועדה אשר עוינותם לישראל כבר יצאה למרחוק, הקימה מועצת זכויות האדם של האו"ם (UNHRC) ועדת חקירה בינלאומית האמונה על פתיחה בחקירה נגד ישראל.

הוועדה הוקמה תחת האמתלה של חקירת אירועי מבצע שומר החומות. המבצע בן 11 הימים אשר במהלכו ירה ארגון הטרור חמאס אלפי רקטות בצורה חסרת הבחנה לעבר ערים ויישובים ישראלים והביא למותם של ישראלים ופלסטינים כאחד. כולם חפים מפשע. ברם, הסיבה האמיתית לשמה הוקמה וועדת החקירה היא להאשים את ישראל בקיום מערכת של הפליה ודיכוי ממוסדים נגד הפלסטינים. במילים אחרות, לקבוע כי ישראל היא מדינת אפרטהייד.

צריך לומר זאת בכנות, האו"ם מסרב לאפשר לעובדות ולמציאות בשטח להסיט אותו ממסלולו; מציאות לפיה ערביי ישראל שזורים בכל היבטיה של החברה הישראלית. הם מפקדים מובילים בצה"ל, נושאים תפקידים רמי דרג במשטרת ישראל, מכהנים כשרים, דיפלומטים ואף כשופטים בבית המשפט העליון. אך תמונת המציאות בשטח כאמור, פשוט אינה מעניינו של האו"ם.

כחלק מקמפיין מתוזמר היטב, פרסם ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, ארגון זכויות האדם הגדול בעולם ושחקן מוביל בקמפיינים אנטישמיים, דו"ח בן 280 עמודים המאשים את ישראל ביצירתה והנצחתה של מערכת של דיכוי ושליטה ביחס לפלסטינים. בפועל, שולל הדו"ח את זכותה של ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי. צריך לומר זאת ללא כחל ושרק, הדו"ח הוא ביטוי מובהק של אנטישמיות מודרנית והוא כולל ניתוח משפטי מעוות וסדרה של בדיות ושקרים השזורים בטרמינולוגיה מגוחכת. טרמינולוגיה המתארת את ארגון הטרור חמאס כ"קבוצה חמושה".

פרסום הדו"ח בעיתוי הנוכחי נועד להדביק לישראל את תווית האפרטהייד ולחזק את הלגיטימיות של וועדת החקירה של מועצת זכויות האדם של האו"ם ומסקנותיה הצפויות. לא זו אף זו, אמנסטי מפצירה בקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל באמצעות קריאה להטלת אמברגו נשק על ישראל ופונה לתובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, על-מנת שזה יקדם חקירה נגד ישראל בגין ביצוע פשע האפרטהייד.

ישראל מבינה היטב כי במשחק מכור עסקינן. מסקנות הוועדה כבר נוסחו מראש, עוד בטרם החלה הוועדה את פעילותה. ישראל היא מדינת אפרטהייד, תקבע הוועדה.

תהליך דומה אגב התרחש אך לפני מספר חודשים כאשר בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הכריז על פתיחת חקירה פלילית נגד ישראל – החלטה אווילית בעלת אופי פוליטי מופגן, החסרה כל הצדקה משפטית או מוסרית.

ישראל הודיעה כבר רשמית כי אין בכוונתה לשתף פעולה עם חברי הוועדה ואף לא תאפשר את כניסת חבריה לישראל. בתוך כך, סירבה ישראל לאחרונה לבקשתה של נאווי פילאי, יו"ר הוועדה, להיפגש עם נציגים ישראלים רשמיים. זו לא תהיה הפעם הראשונה בה ישראל בוחרת שלא לשתף פעולה עם יוזמות והחלטות אשר עונות על כל הקריטריונים של אנטישמיות מודרנית. הגישה החדשה של ישראל במקרים אלו היא: לא לשיתוף פעולה, כן לחרם מוצהר.

Designed by: Studio Reut Tucker Built by: Wordpress Development